SEO schrijven: hoe doet u dat?

SEO staat voor search engine optimization. U schrijft dus voor een machine? Mooi niet. U schrijft voor uw klanten. Omdat uw klant informatie zoekt in Google.
Omdat u wilt dat uw klant die informatie vindt op uw website. Daarom plaatst u op uw website informatie, tips, … die relevant zijn voor uw klant.

Zo bereikt u twee doelstellingen in een klap:

  • de site staat bovenaan de zoekresultaten in Google
  • de informatie op de site is relevant

Lees verder

Een toegankelijke website en scoren in SEO

Voor de overheid is een toegankelijke website terecht de norm. Maar wist u dat met de regels voor een toegankelijke website uw site automatisch beter scoort in zoekmachines?

Op een toegankelijke website krijgen alle bezoekers, met of zonder handicap, toegang tot alle informatie en alle functies. Bezoekers met een handicap gebruiken technische hulpmiddelen om de tekst in de code van uw website te vertalen en te structureren in braille, in spraak, enzovoort.

Google is blind

Google screent de code van uw site om te achterhalen waarover uw site gaat, wat belangrijk is en hoe de informatie is gestructureerd. Afbeeldingen, filmpjes, geluidsfragmenten, Flash, Javascript, kleurcodes, … kan Google niet interpreteren. Toegankelijke webpagina’s maken deze informatie duidelijk voor iedereen en ook voor zoekmachines. Lees verder